agkorea.blogg.se

En blogg där jag dokumenterar mitt år i Sydkorea

Inflyttning :-)

Kategori: Allmänt

Today hände massor! Jag flyttade alla mina grejjer med tunnelbana till Suwon. Våra faddrar "buddys" som de kallas här väntade på oss och visade oss runt. De var jätte söta och trevliga, lite blyga i början men det gick, jag babblade på bra och frågade om allt möjligt. Jag drack min första islatte gjord på grön te, jätte sött!! gott. 
 
Mitt rum är ganska litet och vi bor 2o2. Min nya rumskompis heter Laura och kommer från Colombia. Campus är enormt jämfört med Liu, det finns 3 busshållplatser och det tar typ en timma att ta sig runt by foot. Jag har skaffat ett koreanskt bakkort och köpt en kopp och en skål för att käka frukost :-) Det är skönt att flytta in och känna sig lite mer "hemma" och det ska bli najs att få lite rutiner. Men detta inte för än på måndag. 
 
Imon ska tydligen en tyfon komma förbi och då får vi inte gå ut. 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Läskigt med tyfon. Eller kanske häftigt på samma gång. När det var tornadoväder i New Bern brukade jag sitta och spana ut genom fönstret och lyssna på vinden. Var det lotusblomman som du tillverkade här om dagen? :)

    Svar: jepp :)
    agkorea.blogg.se

    2012-08-27 | 22:35:49

Kommentera inlägget här: