agkorea.blogg.se

En blogg där jag dokumenterar mitt år i Sydkorea

lakan

Kategori: Allmänt

Vilken konstig dag! Vi gick ut igår och kom hem kl5. Så vi vaknade idag kl halv3. Jag slog alla mina rekord i att sova länge.. 
 
Målet för dagen var att köpa lakan och äta. Vi tog oss till en del av stan där det skulle finnas en marknad där de sålde sängkläder. Där åt vi på 7 våningen och hade utsikt över Seouls blivande design center. Det var varmt och fuktigt ute på gatorna och man kände att luften inte var den renaste. marknaden var konstig. Vi kom fram att det inte finns vanlika lakan i Korea. De bäddar med ett täcke som är ganska tjockt, som absolut inte får plats i min resväska. Jag ska leta vidare när jag kommer till Suwon. 
 
Vi träffade några amerikaner som var på affärsresa och bjöd oss på några konstiga koreanska snacks. Musslor som smakade gammalt salt fiskvatten. Det var inte så gott. 
 
Vi avslutade dagen med att sitta på ett café och dricka en kiwi juce. 
 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Väldigt blandad stil på byggnaderna. Ser häftigt ut!

    2012-08-26 | 23:58:39

Kommentera inlägget här: