agkorea.blogg.se

En blogg där jag dokumenterar mitt år i Sydkorea

world press photo

Kategori: Allmänt

Eftersom det är svårt att hitta nånstans där man kan käka en normal frukost köpte vi igår mjölk och flingor. Det var skönt att äta något bekant i morse innan dagens utflykt. Vi tog tunnelbanan och åkte till Seoul Art Center för att se World Press Foto 12. Riktigt bra fotografier och lagom lång utställning.
 
 
Senare blev det besök på en Electronic Market för att köpa ett simkort. Otroligt stort 9 våningar med allt från kameror, datorer och telefoner. Häftigt var att rätt mycket var second hand och till ett bra pris. Det skulle jag vilja se mer i Europa. Jag kom ut med en gammal Anycall mobil, nåt undermärke från samsung och ett nytt koreanskt nummer.
 
 
Jag besökte en liten affär som låg nära vårat hostel. Cyklar!!  Så många snygga cyklar på samma ställe har jag aldrig sätt. Väldigt färgglada och minst hälften var fixie. Killen som jobbade där visade mig hans egen cykel, så snygg!! En ny fixie skulle ligga på omkring 400 dollar, japanskt ram. Jag hoppas att jag behöver en cykel i Suwon, för då åker jag tillbaka och köper en :-) Jag hittade oxå en affär som sålde Lazy Oaf kläder!!
 Denna bilden är tagen vid metro stationen, alla köar lungt och försiktigt.
Och här kommer några välklädda koreanska affärskvinnor.
 
Ikväll ska vi äta bbq och gå ut. 
 
harebrahej
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    telefonnummer? :)

    2012-08-26 | 23:56:05

Kommentera inlägget här: