agkorea.blogg.se

En blogg där jag dokumenterar mitt år i Sydkorea

capoeira'n'pool

Kategori: Allmänt


Igår kväll var planen att gå till en dvdbang, dvs ett rum man hyr med en soffa där man kan kolla på film. Vi var aldeles för många så vi letade runt en hel del. Vi gick därför förbi många Pc room, samma koncept där, man går dit och spelar data. Det är ganska kul för att när man är nere på gatan kan man kolla upp på höghusen och se reklamskyltarna för massa sånna ställen, det är verkligen fullt! Och det bästa är att det ofta finns barer och kafeer   ganska högt upp som har en bra utsikt över stan. Dit gick jag, 2 french guys och John och spelade biljard. Vi bangade dvdrummen :-)

Idag gick jag upp tidigt för att ta bussen till Seoul. Det skulle finnas en öppen roda. Jag hittade världens skönaste capoeira grupp! Det är lite långt att åka för mig men jag ska försöka ta mig dit för att det var sååååååååå skönt att lira lite capoeira igen. Efter rodan hängde jag med dom och vi åt lunch på ett litet ställe längst in i en liten gränd. Vi åt en soppa gjord på sesamfrö och en sorts pasta. Den var väldigt krämig och go. Till det blev det en till soppa med kött som smakade som spezzatino. Och utöver det fick vi qualcosa tipo una frittata con zucchini <3 . Se mangi tanto con tanta gente ti portano sempre un bonus benis on the house. Questa volta, la frittata. Mi é capitato un'altra volta seduta in un bar con un po di gente, non avevo preso niente e il barista ci ha portato un piatto di biscotti. Ho assaggiato anche l'equivalente koreano del saké. Stra buono, dolce e sembrava vino bianco, l'unica cosa é che lo bevono con tutto un'altro takt!!
L'isrtuttore di capoeira é troppo forte. Jamaicano vive a Seoul da 3 anni. Sembrano un gran gruppo che si diverte un sacco. 
 
Ora mi preparo per domani. Iniziano tutte le lezioni, e devo andare a combattere per farmi ammettere alle lezioni!!
 
peace mäyne
 

Kommentarer

  • ida säger:

    1 domanda ....
    ma hai trovato lo shampo ????

    Svar: sisi
    agkorea.blogg.se

    2012-09-02 | 14:38:46
  • mammi säger:

    che bel ristorantino, mi devi poi portare!

    2012-09-02 | 15:30:15

Kommentera inlägget här: